keskiviikko 15. huhtikuuta 2009

Loma loppuu kesken

Viimeinen viikko menossa ja jo keskiviikko. Miten tässä näin kävi, aika ei yksinkertaisesti riitä. No kolme viikkoa tässä on tullut liikuttua aika reippaasti ja koko ajan on hartioilla ollut jotain kannettavaa. Alussa koko kamera reppu ja sitten vielä Lia välillä. Sitten jossain vaiheessa reppu jäi pois ja tilalle tuli olkalaukku, joka on aika tyypillinen Japanilais mallinen (ostinhan sen viime vuonna täältä) jossa oli tarpeelliset kamera tavarat. Ja taas Liaa jotuu välillä kantamaan. Iltaisin sitten kun tulee junalla ja bussilla takaisin kämpille niin on kaikki ostoskassit mukana. Siispä pari viime päivää on mennyt kevyemmin. Lialla oli toissa päivänä kuumetta, huomasin kun iltapäivällä se halusi syliin ja oli tosi kuuma. 38,5 kuumetta mittasin. Seuraava päivä, eli eilen Yuko sitten jäi kotiin Lian kanssa ja minä ja Anna lähdettiin ostoksille Uenon suuntaan.

Eilen aamulla heräsin viimeisenä ja kun tulin alas niin Yuko kertoi että aamiaista ei enään ole jäljellä. No siitä sitten jonkin ajan kuluttua lähdin Annan kanssa liikenteeseen ja ensimmäiseksi paikalliseen kauppaan (konbini = konvinient store eng.) ostamaan kolmioleipiä ja meloni limua, jotka söin bussipysäkilla bussia odottaessa. Matkattiin sitten Akabaneen ja sieltä jatkettiin junalla Uenoon. Uenon ja seuraavan aseman Okachimachin välissä on tunnettu shoppailu paikka. Junaradan alla ja molemmilla puolilla on paljon pieniä kauppoja joista saa kaikenlaista tavaraa tuoreesta kalasta golf-tarvikkeisiin. Etsin sieltä hupparia tuliaisiksi siskon pojille mutta sieltä ei löytynyt sopivaa. Kalliitakin tuppasivat olemaan. Kävimme paikallisessa Yodobashicamera liikeessä ja siellä ylimmässä kerroksessa olikin kaikkea kivaa. Ostin sieltä 3 radio-ohjattavaa autoa, yksi pieni Annalle ja yksi kaverille joka missasi sen ja yksi tuliaisiksi. Paristot piti ostaa samalla ja yksi jännä ötökkä robotti joka oli pakko ostaa. Sieltä sitten etsittiin paria hupparia mutta tuloksetta. Lopulta päädyimme seitsemän kerroksiseen lelukauppaan joka kuluttiin kerros kerrokselta läpi. Mukaan tarttui taas tuomisia Suomeen.

Kun tulimme kotiin niin Lialla oli vielä kuumetta ja se oli väsynyt. Kävimme kylvyssä ja menimme illalla nukkumaan.